Selasa, 20 Mei 2014

Migrain



Tips Kurangkan Sakit Kepala Migrain



Migrain merupakan sakit kepala yang berdenyut sebelah, atau berdenyut satu kepala. Biasanya ia disebabkan oleh cuaca, cahaya terlalu terang, atau stress. sakit kepala migrain shaklee Migrain terjadi kerana salur darah yang mengalir ke bahagian otak menjadi sempit.


Antara cara yang dikatakan berkesan merawat migrain, selain dari ambil ubat tahan sakit, termasuk lah:

  1.Rehat

Bila stress, memang sangat bagus untuk kita tidur dan rehatkan diri. Tidur, dan lupakan semua yang buat kita stress.

  2.Kepala terjuntai

Ada orang baring di katil sambil kepala terjuntai ke bawah. Rasa lega sikit.

  3.Rendam tangan dalam air sejuk

Bila tangan rasa sangat sejuk, yang hampir rasa kebas, badan kita automatik fokus kepada rasa sejuk air
4.Sujud
Sujud yang lama membantu peredaran darah menjadi normal semula ke bahagian otak. Sebab itu kita sangat disarankan untuk mendirikan solat sunat 2 rakaat setiap kali berhadapan dengan masalah

  5.Makanan tambahan/ Supplement

Shaklee menyediakan Set Migrain khas untuk mereka yang sering menghadapi migrain. Ia terdiri dari Ostematrix dan B Complex.


B Complex

B Complex memang dikenali sebagai vitamin saraf, ia berupaya merangsang pengeluaran hormon serotonin di bahagian otak, atau dikenali sebagai “hormon gembira”. Hormon ini penting untuk melegakan stress orang yang sedang migraine.


Ostematrix sebagai bekalan Magnesium. Magnesium juga merupakan salah satu supplement penting untuk migraine. Secara umumnya, magnesium dikenali sebagai mineral yang krtitikal untuk fungsi tubuh, termasuklah jantung, tulang dan otot kita. Magnesium mengawal pergerakan di dalam salur darah, mengurangkan rasa sakit dan membantu melegakan sistem saraf yang stress yang merupakan punca migraine. Ostematrix mengandungi Calcium, Magnesium dan Vitamin D yang bagus untuk migraine.


Anda sering mengalami migraine? Dapatkan B Complex dan Ostematrix anda sekarang