Khamis, 22 Mei 2014

Makan Vitamin Lagi Teruk??

Assalamualaikum semua….
Penah dengar orang cakap “ambik vitamin muka jadi lebih teruk” atau “ambik Shaklee ni badan lagi sakit”….tersentap jugak bila dengar camnikan….

Bila dengar orang cakap macam ni terutamanya pelanggan anda, jangan terus rasa down…pengguna tersebut sedang mengalami “Healing crisis” atau krisis penyembuhan.

Healing crisis, bergantung kepada tubuh badan masing-masing.. ada yang teruk side effect dia, ada yang tidak..

kalau ada yang mengalami healing crisis ni, maknanya.. vitamin yang anda ambil berfungsi kat badan, bukannye sebab tak sesuai.. jangan berhenti ambik pulak ya..

Jom baca pasal krisis penyembuhan ni..





Soalan: Apakah krisis penyembuhan?
Jawapan: krisis penyembuhan adalah satu proses di mana badan menjalani tempoh sengit membersih dan membina semula. Sebagai sebahagian daripada proses penyembuhan badan akan mula untuk membuang sisa-sisa toksik yang telah membina di dalam badan anda selama bertahun-tahun. Semasa proses penyingkiran toksik, badan anda akan mengalami beberapa tanda-tanda gejala dan tidak selesa, dan ini diiktiraf sebagai krisis penyembuhan. Dalam falsafah Perubatan Cina, penyembuhan yang benar sentiasa harus didahului oleh krisis penyembuhan.

Soalan: Mengapa krisis penyembuhan berlaku selepas pengambilan suplemen kesihatan?

Jawapan: Menurut Professor Yoshio Niwa, seorang pakar dalam pemakanan molekul, apabila kita menambahkan pengambilan nutrien kami, nutrien akan bertindak balas dengan oksigen dalam badan. Dan tindak balas ini sebenarnya menggalakkan dan merangsang organ badan untuk melaksanakan sukar untuk lakukan pembersihan, menghapuskan, menggantikan tisu yang lama dengan tisu baru, mengimbangkan dan lain-lain Sebagai contoh, anda mungkin ruam kulit yang lebih banyak pengalaman, lebih banyak pergerakan usus, dan ini adalah tanda badan akan melalui detoksifikasi sengit. Bayangkan jika badan anda adalah seperti paip besi berkarat, dan apabila anda meletakkan di ejen karat beberapa atau pembersih paip, pada mulanya lebih karat akan datang dari dari dinding paip (toksik), dan yang boleh membuat anda berasa kotoran yang lebih teruk dan lebih banjir di sekeliling paip. Tetapi selepas karat adalah membersihkan semua, maka paip akan menjadi bagus dan bersih lagi.

Soalan: Adakah krisis penyembuhan petanda yang baik?

Jawapan: Ya. Krisis penyembuhan adalah tanda-tanda yang menunjukkan bahawa rawatan atau makanan tambahan yang anda ambil bekerja. Sesetengah orang mungkin berfikir bahawa gejala mereka mendapat paling teruk, tetapi sebaliknya ia adalah satu proses penyembuhan semulajadi dan ia adalah benar-benar satu petanda yang baik untuk mempunyai untuk bergerak ke arah proses penyembuhan sebenar. Umumnya, krisis penyembuhan hanya berlaku pada orang yang sihat kerana ia menunjukkan bahawa kecergasan anda masih cukup kuat untuk mewujudkan tindak balas pada perubahan biologi semasa proses penyembuhan. Kecergasan Walau bagaimanapun, apabila tiada krisis penyembuhan, ia mungkin kerana sama ada orang itu ialah toksin percuma dan kesihatan optimum seimbang, atau dia / dia 's adalah terlalu lemah dan badan tidak dapat untuk pergi melalui mana-mana proses penyembuhan.

Soalan: Adakah semua orang mengalami tanda-tanda dan gejala yang sama semasa krisis penyembuhan?

Jawapan: Semua orang adalah berbeza. Sesetengah orang mengalami krisis penyembuhan sejurus selepas dia / dia mengambil makanan tambahan dan lain-lain hanya akan berlaku selepas satu atau dua bulan. Keterukan juga berbeza. Sistem badan yang lebih toksik, krisis penyembuhan lebih teruk.

Soalan: Secara umumnya, berapa lamakah penyembuhan krisis lepas?

Jawapan: Ia bergantung kepada keadaan kesihatan individu. Ia mungkin berlangsung selama 2-3 hari atau bulan.

Soalan: Ramai orang berasa lebih baik selepas mengambil makanan tambahan, tetapi Saya telah menggunakan makanan tambahan untuk seketika, dan saya tidak notis apa-apa perbezaan pada semua, mengapa?

Jawapan: Secara umumnya, selepas 1 hingga 2 bulan ke atas selepas pengambilan vitamin C, anda harus berasa beberapa perubahan (seperti Meningkatkan tenaga, usus yang lebih baik movemet, dll) Jika anda tidak melihat sebarang peningkatan, penjelasan yang mungkin adalah:

1TIDAK menggunakan beterusan

2TIDAK mengikut jadual makan yang telah ditetapkan

3TAKUT pada krisis penyembuhan dan terus berhenti

4TIDAK mengamalkan diet dan cara hidup yang sihat

5Penyakit yang KRONIK dimana ianya memerlukan masa yang lama untuk pulih

6Keadaan yang PARAH “chronic condition”

Jadi..Jom BerVITAMIN bersama saya..

"SHAKLEE DIHATIKU"