Sabtu, 24 Mei 2014

Deco Rumah

Assalamualaikum..entry kali ni nak cerita pasal rumah lak...lama jugak saya tak jengok Group Deco..."DECO RUMAH KU SYURGA KU" yang banyak memberi idea jugak dalam deco2 ni...

Jadi entry kali ni jom intai2 deco rumah saya...

Yang ni saje jer nak try sticker yang ada kat DIY..saya balut drawer lama guna sticker..dari warna coklat jadi bunga hitam putih...:)




Yang ni lak divider pembahagi ruang antara living dan dining..rumah saya ni jenis memanjang jadi ingt pasang divider ok sikit...tapinya sedih gak la...skru kat pintu tu cm dah tercabut..:(
padahal sya baru buat samaada ank saya asyik main bukak jer ataupun kualiti tak berapa OK...

Ni pulak cadangnya nak letak gmbar anak kat pintu bilik masing2..tapi belum print pun gambarnya lagi...jadi ni jer la yang ada....



Ini dapur basah saya..tempat bertukang dikala RAJIN..:)
saya letak sticker sebab saya GILER stiker sebenarnya..tapi yg bunga rose sbb tak nak bg minyk terpercik ke dinding..



Ini lak living room saya yg tak seberapa...wallpaper ni dah lama pasang..nak masuk dua tahun..alhamdullilah masih ok...saya ambik kat Dania Decor..saya pegi pilih jer kat katalog pastu bila barang sampai diaorg datang pasang...
Cermin tu pulak beli kat Ikea...dengan bersemngt en suami tolong pasangkan..lau tak silap semua sekali 35 keping..ada jugak yang pecah masa tgh pasang..



Ini lak pagar rumah kami..pagar ni baru lagi pasang 18.4.2013..sehari sebelum saya selamat melahirkan puteri ke3....berhasrat pasang pagar auto ni sebab tak larat nak kuar buka pagar masa tengah preggy..masa tu pagar ni rm3500 + rm1300 tuk moto auto...sekarang mesti mahal...



Yang ni pulak ruang tangga rumah saya..yang ni beli online..pastu tampal sendiri..susah jgak nak pasang stiker ni..ada jugak kesan cat tertanggal sikit sebab  tersilap pasang.hasilnya memuaskan jugak...:)



Ni pulak bilik air kat master bedroom...suka betukl dgn stiker..semua bilik air rumah saya letak stiker..



Yang ni stiker kat wet kitchen ku



Haa yang ni lak stiker kat bilik air bawah...mabuk sticker...



Yang ni wallpaper living room (wishlist 2014)jugak..dulu masa pasang yang awal2 tak terfikir nak pasang semua sebab budget tak byk...jadi la dua jenis wallpaper kat lliving room saya...

Disebabkan sangat sukan sticker dari kecik lagi.jadi semua bilik air saya letak sticker. yang ni bilik air bilik atas.



terima kasih sudi baca dan tengok deco saya..

Setakat ni jer dulu deko rumah ku syurga ku ya..sampai ketemu lagi...