Selasa, 25 November 2014

Jom Nyahtoksin

Set Detox  Shaklee/ Set Nyahtoksin Shaklee 


Assalamualaikum semua,

Semua orang mesti pernah dengar atau baca pasal nyahtoksin kan..ada juga orang sebut Detok. Tapi sebelum tu apa pulak toksin ni kan.Toksin adalah bahan buangan beracun dalam tubuh manusia. Bahaya toksin, bukan sahaja ianya boleh menghancurkan fungsi-fungsi pencernaan, bahkan, boleh mengikuti peredaran darah ke seluruh organ tubuh lalu merosakkan sistem peredaran darah manusia, organ-organ penyaring (sistem hati dan ginjal), dan organ-organ pengeluaran tubuh.




Jika seseorang yang tidak pernah membuang toksin sejak lahir hingga umurnya mencecah usia 30 tahun, bermakna sudah pelbagai sisa toksin terkumpul di dalam badannya. Jika sistem semula jadi tubuhnya lemah atau gagal untuk membuang toksin tersebut secara semula jadi, ini akan menyebabkan pelbagai masalah kesihatan tubuh dan kulit. 

Lazimnya, toksin terdiri daripada dua jenis, 
1. Eksotoksin (luar)
Iaitu disebabkan oleh makanan yang diproses seperti burger,makanan yang mengandungi pengawet, makanan yang dipanggang dan racun kimia atau racun serangga.Selain itu, penggunaan kosmetik juga turut menyumbang kepada toksin luaran ini, selain bahan kimia untuk penggunaan domestik seperti sabun basuh, bahan peluntur, bahan pewarna dan sebagainya. 

2. Endotoksin (Dalam) 
Ianya mungkin berpunca daripada gangguan emosi, stress, dan kotoran yang tersumbat dalam usus. 

Secara umumnya masalah- masalah seperti jerawat, alahan, selesema, bau badan, mulut bau dan banyak lagi terjadi kerana fungsi pembuangan toksin yang sepatutnya berlaku terjadi sebaliknya. 

Jadi, toksin itu tetap keluar namun dalam bentuk cela pada kulit manusia. Yang ni kita nampak bayangkan apa yang berlaku kepada dua organ utama dalam penyingkiran toksin iaitu ginjal dan hati jika toksin terlalu banyak.



Kaedah Penyingkiran Toxin

Antara kaedah penyingkiran toksin secara semula jadi ialah melalui perkumuhan seperti pembuangan air besar yang perlu berlaku sekurang-kurang sekali sehari bagi manusia normal. Gejala pembuangan najis yang tidak teratur amat berkaitrapat dengan corak pemakanan yang tidak betul seperti kurang mengambil makanan berserat ,kurang minum air kosong, kurang bersenam serta pengambilan ubat-ubatan.

Secara normal, proses pembuangan air besar yang normal dan baik untuk seseorang ialah sekali sehari. Tapi jika seseorang tidak membuang air dengan kadar yang sepatutnya, berkemungkinan besar, najis yang berada di dalam usus akan menjadi hitam dan melekat pada dinding usus seterusnya menjadi toksin dalam tubuh. lebih membahayakan. Jika ianya tidak dikeluarkan maka ia akan diserap semula ke dalam badan. 

Apabila tubuh tidak pernah melakukan proses detox atau nyah toksin sejak lahir, biasanya tubuh akan memperlihatkan pelbagai simptom seperti sakit kepala, sembelit atau kembung, nafas berbau, kelesuan, penglihatan kabur, ketidakstabilan emosi, selain masalah-masalah kulit seperti jerawat, kulit kusam dan sebagainya. 

Antara petanda lain, toksin berlebihan dalam badan ialah:

  • Susah bangun tidur dan bahagian keliling mata menjadi gelap. 
  • Bahagian-bahagian tertentu di permukaan kulit seperti di bahagian bawah lengah, celah paha dan sebagainya juga akan kelihatan gelap daripada warna asal kulit. 
  • Banyak angin,
  • Alahan
  • Inflamasi pada sendi
  • Sinus
  • Berat badan meningkat selain menyebabkan kehadiran selulit.
  •  Terlalu curiga dengan kebersihan. 
  • Terdapat juga individu yang kerap marah-marah, emosional dan sering tidak tenang.







Set Asas Detox Shaklee dapat membantu mengeluarkan toksin dan bahan buangan daripada badan untuk mengembalikan tubuh yang sihat.

  1. Alfalfa
  2. DTX Complex
  3. Herbalax
Nak cuba satu pun boleh nak ambil set pun boleh.
Paling kuat: DTX complex
Pertengahan: Herblax
Mild: Alfalfa

Jadi boleh pilih ikut kesesuaian.

Orang Merokok: Dtx complex
Orang ada jerawat batu, jerawat belakang: Herblax
Jerawat biasa: Alfalfa


Kebaikan:
  • Membantu menyingkirkan toksin berbahaya daripada badan
  • Membantu meningkatkan kesihatan hati
  • Meningkatkan seri wajah
  • Meningkatkan sistem imun terhadap jangkitan tubuh





Untuk mendapatkan maklumat lanjut dan membeli produk Shaklee hubungi:
 Dr Niny Fariza Junoh 
Shaklee ID 1098254 
Email : niny_fariza@yahoo.ca 
Facebook: Niny Fariza 
SMS/What'sapp/Telegram : 013-2240354 
COD area: Ipoh 
Inginkan harga yang lebih murah?? 
Nak jadi Ahli?? 
Cara Jadi Ahli Shaklee

22 ulasan:

  1. nyahkan toksin dalam badan yang boleh membahayakan kesihatan

    SET SLIMMING PUJAAN HATI

    BalasPadam
    Balasan
    1. memang bahaya toksin dalam badan..lagi lama lagi teruk..

      Padam
  2. Makanan yg diproses tu la yang sedap. Selalu sangat jadi santapan. Mungkin sebab senang dapat dan sedap kot. Alhamdulillah makanan segera nie dah lama tak ada dalam rumah.

    JommSihatDanCantik -> HILANGKAN BLACKHEADS & WHITEHEADS SENDIRI

    BalasPadam
  3. Toksin yang berkumpul di dalam badan memang membahayakan. Aktiviti senaman dan mengeluarkan peluh juga amat bagus untuk mengeluarkan toksin selain daripada pengambilan Vitamin NyahToksin seperti alfafa dan herblax.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Bagi yang selalu bersenam memang bagus...tapi klaau tak sempat tu ambik supplement pun ok..

      Padam
  4. Perlunya kita amalkan makanan tambahan untuk sapatkan tubuh badan yang sihat dan untuk nyahtoksin .

    rawat kayap segera sebelum terjadi komplikasi yang teruk

    BalasPadam
    Balasan
    1. Pola pengambilan makanan harian cukup mempengaruhi penghasilan toksin..

      Padam
  5. Saya pun amalkan.suplemen je untuk.detox..Pastu kena minum.air putih banyak..sure badan rasa ringan

    Panduan Untuk Si Manja minum guna cawan

    BalasPadam
    Balasan
    1. betul tu pengambilan air putih juga sangat dperlukan oleh bada.

      Padam
  6. jika toksin terlalu banyak dalam badan, memang mudah pening kepala dan jerawat sangat mudah tumbuh.. jadi, jom amalkan supliment yang dapat membantu nyah toksin dari badan kita..

    8 PANDUAN MAKAN UNTUK KEKAL BERAT BADAN YANG SIHAT

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ya betul..kadang2 orang tak perasan..

      Padam
  7. Toksin yang telalu banyak dalam badan boleh mendatangkan penyakit pada kita, oleh itu kita perlukan supplement untuk membuang toksin yang tak sepetutnya yang ada dalam tubuh kita.

    ketahui kepentingan kalsium

    BalasPadam
    Balasan
    1. mencegah lebih baik dari mengubati..

      Padam
  8. Wah.. Sy br tau Kalau Suka mrah2 tu Byk toksin.. Bagus herblax.. Mmg terbaik utk buang toksin..
    Jom Join Segmen Blogwalking!!

    BalasPadam
  9. Pemakanan yg tak seimbang nutrisi boleh memungkinkan perlambakan toksin ni..mcm3 skang makanan segera yg tumbuh mcm cendawan,tgk iklan pun dah tahu. Kalau sygkan dalaman badan,better detoks.shaklee ada macam2 jenis produk detoks.
    sy oun dah amalka herblax..best

    BalasPadam
  10. Saya amalkan herb lax. Memang berbeza dgn dlu. Kalau dulu bdan rasa berat, perut buncit. Tp skrg bdan lebih rasa ringan & perut pun slim melim.

    Jom baca >>> Sudahkah Anda Menjalani Ujian Pap Smear?

    BalasPadam
  11. Kalau dulu lesu je badan. Skrg saya amalkan alfalfa, alhamdulillah rasa lebih ringan dan proses pembuangan jadi regular setiap hari

    BalasPadam
  12. Kalau buang toksin tak berapa berjaya pun boleh sebabkan badan berbau. Segannya nak dekat dengan orang. Syukur ada alfalfa atau herblax untuk bantu

    BalasPadam
  13. Kak tun memang amalkan alfalfa... so far takde komplain dari suami lah,.. hihihi tahnks shaklee

    Cara Meningkatkan Selera Makan Anak-anak Agar Suka Makan Makanan Berkhasiat

    BalasPadam
  14. alfalfa banyak membantu saya...

    BalasPadam