Khamis, 11 Disember 2014

Cara Nak Kurus Agar Suami Tak Cari Yang Lain


Cakap pasal kurus dan diet ni memang sensitif,terutama wanita. Bilamana seorang wanita kahwin dan melahirkan anak memang badan akan kelihatan sedikit gemuk jika dibanding dengan sebelum kahwin. 



Ada sesiapa yang tak setuju ker??


Mungkin ada yang tak setuju sebab ada juga yang lepas bersalin tetap kurus (macam kawan kat tempat kerja saya). Sampaikan ada yang tanya ada tak Set untuk gemuk. Mesti la ada set untuk gemuk.Nanti di entry yang lain saya terangkan. Entry yang ni saya kongsikan cara diet untuk kurus bagi yang nak kurus.


Nape saya sibuk sangt nak cerita pasal cara nak kurus ni. Sebabnya ramai suami yang kat luar sana jadikan alasan isteri dah tak macam dulu (gemuk) lepas bersalin. Marahkan lau dengar macam tu. Saya cukup anti kalau alasan cari yang lain sebab fizikal yang berubah (emo pulak saya ni).

Ok sekarang jom kita tengok beberapa cara yang boleh diguna pakai untuk memastikan kita Insya Allah kurus:-


1. Kunyah makanan

Mengunyah semua makanan sehingga ia adalah hampir seperti cecair sebelum anda menelannya.Proses ini akan membantu mengurangkan jumlah makanan yang diambil. Sunnah Rasullah S.A.W juga ada sebut kunyah makanan sampai lumat sebelum telan.

2. Tetapkan target

Tentukan apa berat ideal anda. Anda boleh mencari kalkulator yang akan membantu anda menentukan program yang sesuai untuk berat badan ideal anda yang anda inginkan. Maklumat ini akan memudahkan anda menetapkan matlamat anda dan ia juga sebagai motivasi buat diri anda.

3. Tipu badan anda

Apabila anda lapar, tunggu sepuluh atau lima belas minit sebelum anda makan. Berjalan-jalan atau minum sedikit air untuk membantu mengatasi kelaparan anda.

4. Senaraikan makanan yang sihat

Sediakan senarai makanan berkhasiat untuk dibeli dan ikutinya. Juga semasa membeli makanan berkhasiat ini hadkan masa semasa membeli bagi mengelakkan pembelian makanan tidak sihat.Ini bermakna semasa anda ke kedai anda terus beli barangan yang anda telah senaraikan dan terus keluar setelah selesai.

5. Jangan langkau waktu makan
Langkau waktu makan adalah salah satu cara yang amat tidak sihat untuk menjadi kurus dengan cepat.Ini kerana jikalau anda memikirkan melangkau waktu makan anda akan kurus dengan cepat ianya sememangnya betul namun anda akan tambah berat badan anda kembali ditambah dua kali ganda dengan cepat.

6. Pengambilan gula

Pengambilan gula sebanyak 20g selepas sesi bersenam adalah baik untuk badan anda.Ia membantu memberi tenaga semula kepada badan anda dan ia mengelakkan anda dari makan berlebihan selepas bersenam.

7. Dapatkan sahabat

Dapatkan sahabat yang juga dalam proses untuk kurus dengan cepat.Ini akan membantu mental anda semasa anda melalui proses ini dengan baik.Anda akan saling memberi motivasi kepada satu sama lain.Ini akan pastikan kekuatan mental bersama.

8. Sediakan perancangan terperinci

Buat perancangan yang teliti untuk kurus dengan cepat. Contohnya membawa makanan yang menyihatkan bersama anda takala anda berasa lapar.Bungkuskan dalam kuantiti yang kecil. Dengan cara ini anda tidak akan perlu membeli makanan di kedai makanan dan ianya akan pastikan anda kekal bertenaga dan kurus.

9. Pilih jenis minuman yang betul

Minuman bersoda mungkin mempunyai rasa manis, tetapi ia tidak baik untuk anda atau badan anda. Beralih kepada air mineral dan anda dapat melihat akan penurunan berat badan anda. Kalau anda tetap inginkan minuman yang manis anda boleh memilih untuk memerah dari buah buahan segar sendiri.

Disamping cara diatas anda boleh tambah Vitamin yang boleh membantu anda dalm proses untuk kurus dimana produk ini bertindak membakar lemak, buang dan bina semula otot yang ideal untuk anda.




Ramai yang telah berjaya dengan set ini Jom tengok antara yang dah berjaya..


 


Badan dah langsing sekarang nak mesti fikir pasal kulit cantik kan, boleh cuba Set Kecantikan.
 
Untuk mendapatkan maklumat lanjut dan membeli produk Shaklee hubungi: 
Dr Niny Fariza Junoh 
Shaklee ID 1098254 
Email : niny_fariza@yahoo.ca 
Facebook: Niny Fariza 
Page: DR NF Supplement Shop 
SMS/What'sapp/Telegram : 013-2240354 
COD area: Ipoh
Inginkan harga yang lebih murah?? 
Nak jadi Ahli?? 
Cara Jadi Ahli Shaklee

17 ulasan:

  1. setakat ini husband ambil lecithin dan omegaguard mmg berkesan

    BalasPadam
  2. Bukan saja isteri yang kena jaga penampilan, suami juga harus juga jaga badan supaya tak ada penyakit datang.

    sayangi jantung anda dengan sebaik mungkin

    BalasPadam
    Balasan
    1. betul tu.. suami juga perlu menjaga bdan untuk kesihatan..

      Padam
  3. agar anda tetap menawan di mata suami, jangan lupa untuk selalu menjaga penampilan luaran anda dan jaga kesihatan dengan baik. Disamping itu juga jagalah hubungan kita dengan Allah , insaaAllah suami tak cari lain....jangan lupa masak sedap-sedap yea.....ihihiih

    Ada Manfaat Lain Disebalik Kehebatan Kolagen Yang Anda Tak Ketahui

    BalasPadam
    Balasan
    1. Bab masak tu memng kurang pandai..tapi insya Allah boleh diusahakan..

      Padam
  4. Sy dh cuba set slimming shaklee..alhamdulillah berat badan sy dh turun

    BalasPadam
  5. Memang seronok kalau badan kekal langsing walaupun setelah melahirkan beberapa orang anak. Set kurus Shaklee bukan sahaja menjadikan badan kembali langsing tetapi lebih sihat dan bertenaga.
    Pengedar Shaklee Semenyih 

    BalasPadam
    Balasan
    1. lau kurus ni nak bergerak pun sennag sebenranya..kita akan lebih aktif..

      Padam
  6. Jangan bila suami komplen, kita sentap pulak kan..

    BalasPadam
    Balasan
    1. itu yang tak nak dengar tu..sakit hati dan pedas telinga..

      Padam
  7. bersama Shaklee bukan sahaja kurus tetapi sihat.

    BalasPadam
  8. Rasanya paling ramai wanita malaysia hadapi masalah overwieght. Mungkin anda boleh cuba set slimming shaklee ni. Ia sangat membantu.

    BalasPadam
    Balasan
    1. betul ramai sangt yang overweigth kat malaysia..mungkin sebba maknan sedap kot..

      Padam
  9. Nak kurus kena rajin kan... Kalau setakat makan supplement tapi takda usaha nak kawal pemakanan dan exercise sila jangan mimpi.

    5 petua saya Amalkan untuk Elak Sembelit semasa Pantang

    BalasPadam