Rabu, 24 Disember 2014

6 Tips Memutihkan Muka



PUTIH???


Bagi saya PUTIH ni subjektif sebenarnya. Ada yang cakap si A putih ada juga yang cakap tak putih. Kebiasaanya memang orang akan suka putih, tak kira perempuan ataupun lelaki. Harini saya nak kongsikan cara memutihkan muka kerana pasti ramai inginkan kulit yang putih, cantik dan bersih terutamanya bakal pengantin.


Terdapat beberapa tips kecantikan yang kita boleh gunakan hanya dengan sedikit teknik dengan cara pemakaian yang betul insyaAllah anda akan dapat kulit yang diidamkan.


Susu tepung , madu dan jus lemon 



Campurkan ketiga-tiga bahan dan gaulkan sehingga rata. Tujuan campuran bahan ni ialah untuk memutihkan muka dan mengurangkan pigmentasi yang disebabkan oleh cahaya. Biarkan selama 10 minit atau lebih dan amalkan pemakaian 2 atau 3 kali seminggu.


Oat dan yogurt 



Rendamkan oat semalaman. Esoknya kisarkan oat sehingga halus dan campurkan oat yang sudah dikisar dengan yogurt original. Dua bahan ini tepekkan di muka selama 15 ke 30 minit akan membantu untuk memutihkan muka anda.


Kentang



Ini mungkin cara yang paling mudah untuk memutihkan muka anda. Anda hanya perlu hiris kentang dan tepekkan kentang di muka anda. Selain tujuan untuk memutihkan muka, kentang juga mampu membuatkan kulit lebih lembut dan licin.


Minyak kacang almond@ Kacang Almond



Untuk memutihkan muka menggunakan minyak kacang almond, anda perlu urut muka anda menggunakan minyak kacang almond yan telah disuamkan. Khususnya untuk kulit yang kering.

Selain itu, anda boleh rendam beberapa biji kacang almond semalaman kemudian ditumbuk sehingga menjadi pes. Seterusnya campur sedikit susu cair dalam 10 minit dan sapukan pada seluruh muka seperti memakai mask.


Mask ini membantu untuk melembutkan kulit dan membuang sel kulit mati. Penggunaan yang kerap akan memutihkan muka anda.


Serbuk kacang kuda



Serbuk kacang kuda mampu memberikan kesan awet muda pada wajah anda. Untuk mendapatkan kesan yang maksima, campurkan serbuk kacang kuda bersama susu cair dan sapukan pada muka.


Pisang 



Pisang terbukti secara saintifik adalah satu cara memutihkan muka yang sangat berkesan. Campuran pisang, madu dan sedikit yogurt adalah cara yang baik untuk memutihkan muka anda terutama kulit muka yang terkena sunburn.

Selain dari bahan-bahan semulajadi diatas Shaklee juga ada menawarkan Vitamin yang boleh membantu anda mendapatkan kulit lebih cerah.
  1. Vitamin C
  2. Vitamin E
  3. Collagen
  4.  Nutriwhite 
Antara testimoni yang telah berjaya:-





Untuk mendapatkan maklumat lanjut dan membeli produk Shaklee hubungi: 
Dr Niny Fariza Junoh 
Shaklee ID 1098254 
Email : niny_fariza@yahoo.ca 
SMS/What'sapp/Telegram : 013-2240354 
COD area: Ipoh 
 Inginkan harga yang lebih murah?? 
Nak jadi Ahli?? 

5 ulasan:

  1. Makan je vitamin shaklee utk cerah secara natural..syg guna bahan2 tu.better makan jeee huhu

    BalasPadam
  2. Saya jarang amalkan pemaiakan mask dari buah-buahan...saya hanya amalkan pengambilan set kulit shaklee kerana ianya lebih praktis dan berkesan. Sihat badan juga sihat kulit.

    Penyusuan Susu Ibu Begitu Istimewa Bagi Ibu dan Bayi

    BalasPadam
  3. Bagi wanita diluar sana yang nak kelihatan cantik berseri, klu malas buat cara semulajadi ambil je set kecantikkan dari shaklee ni...baik untuk kecantikkan dan bagus untuk kesihatan berpanjangan.

    testimoni terbaik vitamin C

    BalasPadam
  4. Kulit putih memang menjadi idaman. Teringat masa kecik-kecik dulu pernah pakai fair and lovely sebab nak putih, hihi.

    Ketahui Makanan Yang Menambahkan Kahak Anak

    BalasPadam
  5. Saya memnag malas la kalau nak buta semua amalan tu.hihi tapi nak sangat cantik kan.jafi ambil cara mudah dan berkesan ambil je Shaklee.

    BalasPadam