Sabtu, 27 Disember 2014

5 Tips Hilangkan Jerawat



Sebut pasal jerawat mesti semua orang tak suka dengannya. Jerawat memang tidak dialu-alukan kehadiranya apatah lagi kalau lama sangat dan terlalu banyak. Tapi kalu nak hilangkan parut jerawat boleh amalkan pengambilan vitamin E. 



1.   Aloe Vera



Sapukan lendir Aloe Vera 2 hari sekali dapat membantu menyembuhkan parut jerawat dan jerawat.



 2. Bawang Putih




Mungkin agak pedih dan menyakitkan, tetapi bawang putih dikatakan terbukti mampu merawat jerawat. 

Gosok/ Sental bawang putih mentah ke bahagian yang terlibat beberapa kali sehari, ia dapat mengurangkan parut. Masalah jerawat yang kronik juga dapat disembuhkan menggunakan bawang putih. 



3. Tomato



Tomato sangat terkenal untuk kecantikan kulit. Ia boleh digunakan untuk rawatan blackheads dan pori terbuka pada permukaan kulit. Belah tomato dan lumur/gosok pada muka, biarkan selama 15 minit. Cuci dengan air. Rawatan ini sangat sesuai untuk orang yang muka berminyak. 



 4. Timun





Blend timun sehingga hancur dan menjadi sebatian kemudian sapu di kawasan berjerawat. Biarkan selama 30 -45 minit kemudian bilas. Ini adalah cara termudah menghilangkan jerawat.

Selain itu, kulit akan nampak lebih muda.



5. Madu



Madu ialah "a natural bacteria fighter and mosturizer"  

Ambil satu sudu besar madu dan sapu keseluruh bahagian muka, biarkan selama 20 minit. Cuci menggunakan air suam dan ulanginya setiap minggu.


Ambil 3 sudu besar madu dan 1 sudu kecil serbuk kulit kayu manis. Gaulkan sebati dan tempek sebatian di jerawat sebelum tidur dan basuh esok pagi dengan air suam. Ulangi langkah selama 2 minggu, jerawat hilang selamanya. 

Selain bahan-bahan semulajadi diatas anda juga boleh gunakan produk dari Shaklee dimana ianya Selamat, Berkesan dan Semulajadi.







Bulan ini ada promosi untuk 3 produk ini 
  1. Vitamin C 
  2. Vitamin E
  3. Collagen



 
Untuk mendapatkan maklumat lanjut dan membeli produk Shaklee hubungi: 
Dr Niny Fariza Junoh 
Shaklee ID 1098254 
Email : niny_fariza@yahoo.ca 
SMS/What'sapp/Telegram : 013-2240354 
COD area: Ipoh 
Inginkan harga yang lebih murah?? 
Nak jadi Ahli??