Jumaat, 16 Januari 2015

7 Manfaat Jagung Bagi Kecantikan Dan Kesihatan Tubuh



Jagung memiliki banyak manfaat bagi kecantikan kulit dan kesihatan tubuh kerana jagung kaya akan nutrisi penting dan serat tinggi. Setiap orang pasti kenal dan sering jumpa jagung sebagai bahan makanan. Jagung memiliki banyak manfaat bagi kecantikan kulit dan kesihatan tubuh kerana jagung kaya nutrisi penting dan serat tinggi. 

Kandungan yang terdapat dalam jagung inilah yang bermanfaat menjaga kecantikan kulit dan kesihatan tubuh dari berbagai jenis serangan penyakit.


Selain mengandungi nutrisi dan serat yang tinggi, jagung juga mengandung kalori yang diperlukan untuk metabolisme tubuh serta merupakan sumber dari vitamin A, B, E dan mineral. Antioksidan yang terdapat dalam jagung juga bermanfaat sebagai agen anti-kanser dan mencegah penyakit Alzheimer.


Berikut ini adalah macam-macam  manfaat jagung bagi kecantikan dan kesihatan tubuh:


1. Menyihatkan mata

Mengambil jagung setiap hari bermanfaat untuk kesihatan mata kerana jagung mengandungi carotenoid yang mampu menurunkan risiko kerosakan mata pada usia emas.

Shaklee menawarkan Carotomax untuk kesihatan mata.

2. Melancarkan pencernaan

Jagung kaya serat yang dapat membantu proses pencernaan menjadi lancar kerana dengan satu buah jagung setiap hari maka keperluaan serat tubuh 10% sudah dipenuhi.


Shaklee ada menawarkan Alfalfa, Herbalax dan Ostematric untuk membantu proses pencernaan.
3. Menyihatkan jantung

Manfaat jagung baik bagi kesihatan jantung kerana jagung mengandungi carotenoid yang selain baik untuk mata ia juga dapat menurunkan risiko penggumpalan arteri penyebab penyakit jantung.


Shaklee ada menawarkan CoqHealth untuk kesihatan jantung. 

4. Menyihatkan dan menjaga kecantikan kulit

Jagung yang telah diproses menjadi minyak jagung merupakan produk kecantikan yang banyak digunakan dan dapat diperolehi dipasaran. Minyak jagung memiliki kemampuan untuk menyihatkan kulit dan menjaga kecantikan kulit secara alami.


Shaklee menawarkan set kecantikan seperti:
5. Menjaga kesihatan ibu hamil dan janin

Jagung sangat disarankan untuk diambil ibu hamil kerana jagung mengandungi folat yang yang diperlukan bagi ibu hamil untuk mencegah terjadinya bayi lahir cacat.

Shaklee ada menawarkan Set Hamil yang lengkap untuk proses kehamilan.


6. Kaya mineral

Jagung mengandung berbagai macam mineral seperti magnesium, zat besi, tembaga, dan selenium. Mineral yang terkandung dalam jagung berperanan dalam menjaga kecantikan kulit dan kesihatan tubuh secara keseluruhan.


7. Menjaga Kesihatan Saraf

Jagung mengandung banyak kalori dan vitamin B komplek yang bermanfaat untuk menjaga kesihatan saraf.

Itulah beberapa manfaat jagung bagi kecantikan kulit dan kesihatan tubuh sekaligus melindungi anda dari berbagai masalah kesihatan mahupun kecantikan. Menjaga kecantikan kulit dan kesihatan tubuh tidak perlu mengeluarkan kos banyak, dengan mengatur pola hidup sihat maka hidup anda akan lebih baik.

Jom amalkan pemakanan yang seimbang, bagi yang tidak mengamalkan pola pemakanan yang tidak seimbang jom ambil vitamin agar nutrisi seimbang. 

Untuk mendapatkan maklumat lanjut dan membeli produk Shaklee hubungi: 
Dr Niny Fariza Junoh 
Shaklee ID 1098254 
Email : niny_fariza@yahoo.ca 
 Facebook: Niny Fariza 
Page: DR NF Supplement Shop 
SMS/What'sapp/Telegram : 013-2240354 
COD area: Ipoh 
Inginkan harga yang lebih murah?? 
Nak jadi Ahli?? 
Cara Jadi Ahli Shaklee