Sabtu, 24 Januari 2015

7 Cara Menghilangkan Parut Jerawat Anda

Bagi sesiapa yang pernah mengalami masalah jerawat mesti juga menghadapi masalah PARUT JERAWAT. Pelbagai cara boleh dilakukan untuk menghilangkan parut jerawat mengikut kesesuaian masing-masing.Di bawah terdapat banyak cara yang anda boleh cuba dan lihat yang mana satu sesuai dan berkesan untuk anda.


 1. Campurkan madu dengan bedak sejuk, dan sapu di bahagian parut jerawat. 


2. Dapatkan satu ubi kayu dan buang kulitnya, Kemudian bersihkan dan tumbuk ubi kayu sehingga ia menjadi bentuk lumpur dan sapu pada /parut jerawat/ anda. 


3. Campurkan madu lebah dengan kulit kayu manis yang telah diasah dan sapu di bahagian muka yang berparut, sebelum anda tidur dan cuci dengan air suam pada esok pagi. Amalkan tiga kali seminggu.


 4. Ambil sepuluh helai daun sireh dan tumbuk daun sehingga berbentuk lumpur, Kemudian sapu pada bahagian muka berparut dan cuci setelah ia telah kering. 


5. Dapatkan jus timun segar dan sapukan di muka anda. Biar ia kira-kira setengah jam dan basuh muka dengan air suam. 


6. Dapatkan jus lemon yang segar dan lumurkan jus lemon tersebut ke muka dua kali sehari dan minum jus lemon satu kali sehari. 


7. Gunakan jel daun lidah buaya dan lumurkan pada bahagian muka yang berparut. Basuh dengan air suam setelah jel tersebut telah kering. Jel tersebut juga boleh diminum satu kali sehari. 

Tak lupa Shaklee juga ada produk yang boleh membantu mengurangkan ataupun menghilang parut jerawat. Antara produk yang ditawarkan oleh Shaklee adalah

  1. Vitamin C
  2. Vitamin E 
  3. Collagen 
Jom cuba pada sesiapa yang menghadapi masalah parut jerawat. 


Untuk mendapatkan maklumat lanjut dan membeli produk Shaklee hubungi: 
Dr Niny Fariza Junoh 
Shaklee ID 1098254 
Email : niny_fariza@yahoo.ca 
SMS/What'sapp/Telegram : 013-2240354 
COD area: Ipoh Inginkan harga yang lebih murah?? 
Nak jadi Ahli??