Ahad, 8 Jun 2014

Kesuburan

Perihal Vitamin E 

Disebabkan bulan ni promo VITAMIN E...haaa sangat teruja untuk kongsikan kebaikannya bersama ANDA..."Sharing Is Caring"...

Jom kita baca serba sedikit info yang saya kutip dari satu web oversea punya tentang VITAMIN E...ramai yang panggil sebagai Vitamin CINTA....:)


"Vitamin E biasanya disyorkan untuk lelaki untuk membantu mereka melawan isu kesuburan. Tahap Vitamin E yang rendah biasanya ditemui pada lelaki yang mempunyai masalah kesuburan. Jadi, dengan menggunakan tambahan Vitamin E, lelaki boleh meningkatkan kesuburan mereka. Vitamin E boleh membantu meningkatkan mobiliti sperma dan kualiti, jadi peluang yang lebih tinggi bagi seorang wanita untuk hamil.

Vitamin E juga telah terbukti dapat mengurangkan kecacatan sperma pada lelaki, yang boleh membawa kepada kurangnya risiko kecacatan kelahiran atau keguguran. Pengambilan makanan tambahan Vitamin E untuk walaupun hanya beberapa bulan, boleh dilihat dapat meningkatkan sehingga 10% dalam kesuburan."


Haaa menarik kan info yang diberikan...pada sesiapa yang mempunyai masalah kesuburan boleh la mencuba Vitamin ni...itu pasal lelaki jer tau..so kita sambung untuk wanita lak ya...

"Kebanyakan penyelidikan kesan Vitamin E terhadap kesuburan telah dilakukan ke atas lelaki, tetapi ia bukan bermaksud ianya tidak berfaedah untuk wanita.

Vitamin E boleh meningkatkan mukus serviks di kalangan wanita , yang penting untuk membantu sperma untuk terus hidup selama beberapa hari pada satu masa. Vitamin E juga boleh membantu untuk mencegah kecacatan telur dan meningkatkan kesihatan telur keseluruhan di kalangan wanita yang boleh mengurangkan peluang kecacatan kelahiran dan keguguran. Beberapa kajian juga menunjukkan bahawa

Vitamin E boleh memanjangkan fasa luteal kitaran juga . Masih banyak lagi penyelidikan dilakukan ke atas Vitamin E dan kesuburan di kalangan wanita, bagaimanapun , kerana kebanyakan kajian yang dilakukan setakat ini untuk lelaki. Kami teruja untuk melihat apa manfaat untuk penyelidikan wanita akan mendedahkan pada masa akan datang”.






Jadi Vitamin E ni sebenarnya memang boleh digunakan untuk lelaki mahupun wanita...


Sebab tu ianya terkandung dalam set kesuburan Shaklee...