Khamis, 5 Mac 2015

5 Petua Untuk Kurus



Kurus bagi saya adalah sesuatu yang subjektif. Ada sesetengah orang terlalu fanatik untuk kurus. Pelbagai cara boleh digunakan untuk kurus sama ada petua tradisional ataupun penggunaan produk. Jom kita tengok petua-petua yang boleh diamalkan untuk kuruskan badan  & kempiskan perut dengan cara yang selamat.

  1. Perhatikan jenis minuman kita. Banyak kali kita dengar tentang perlunya kita banyak minum air mineral berbanding air manis. Faktanya ialah air mineral atau air kosong tiada kalori. Jadi sahih tidak akan menambah berat badan kita berbanding air manis termasuklah air bergas yang tinggi kalorinya. Cuba periksa di setiap label botol minuman bergas yang kita beli.
  2. Kurangkan garam. Terlebih garam pasti membawa padah kepada badan kita. Garam yang berlebihan dalam badan akan menambah takungan air dalam badan menyebabkan proses pembuangan air terganggu.
  3. Pilih buah-buahan yang kurang kalori. Makan buah memang bagus sebagai sumber serat fiber. Cuma perlulah bijak memilih buah-buahan. Elakkan makan buah yang tinggi kalori seperti pisang.
  4. Jangan tinggalkan hidangan penting. Biasalah, ramai juga yang biasa skip sarapan untuk kuruskan badan. Sarapan penting untuk bekalkan badan dan minda kita tenaga untuk bekerja. Kalau kita skip makan, kita akan rasa lebih lapar dan bila tiba waktu lunch, kita akan makan lebih banyak. Skip makan juga boleh sebabkan metabolisma kita menurun.
  5. Apakah seks membantu membakar kalori? Jawapannya ialah betul. Ia boleh dikategori sebagai 'senaman' membakar kalori. Ia memang boleh membakar kalori dan memberi rasa kelegaan kepada pasangan suami isteri. Cuma perlulah diingat yang  badan perlulah sentiasa rehat dan cergas untuk sebarang aktiviti. 
Bagi anda yang nak mencuba produk bagi membantu dalam proses untk kurus Shaklee ada menawarkan set seperti dibawah:-
 


Testimoni set kurus:-





Untuk mendapatkan maklumat lanjut dan membeli produk Shaklee hubungi: 
Dr Niny Fariza Junoh 
Shaklee ID 1098254 
Email : niny_fariza@yahoo.ca 
Facebook: Niny Fariza 
Page: DR NF Supplement Shop 
SMS/What'sapp/Telegram : 013-2240354 
COD area: Ipoh 
Inginkan harga yang lebih murah?? 
Nak jadi Ahli?? 
Cara Jadi Ahli Shaklee