Khamis, 4 September 2014

Vivix vs Diabetes

Assalamualaikum...Tanda-tanda atau simptom kencing manis kadang-kadang terlalu sukar untuk dikesan sehinggakan pesakit tidak sedar mereka menghidapinya sehinggalah penyakit itu sampai ke tahap yang sangat serius. Oleh itu adalah penting untuk anda megenalpasti tanda-tanda tersebut untuk membantu mengesanya lebih awal.


Terdapat dua jenis diabetes Jenis 1 dan Jenis 2. Kira-kira 90 peratus daripada pesakit kencing manis adalah dari Jenis 2. Terdapat salah faham yang mengatakan kencing manis Jenis 2 adalah kurang serius berbanding Jenis 1, mungkin kerana pesakit Jenis 1 perlu menyuntik diri sendiri dengan insulin.Lau dah sampai kena cucuk sendiri dah dikira tahap kronik rasanya.


Perbezaan kencing manis Jenis 1 dan Jenis 2 adalah bagi Jenis 1 badan tidak menghasilkan insulin manakala Jenis 2 sel-sel tidak bertindak balas dengan baik terhadap insulin dan / atau insulin yang dihasilkan tidak mencukupi. Kedua-dua jenis adalah serius jika tidak diurus dengan baik. 

Tidak semua orang akan mengalami semua gejala berikut dan bagi mereka yang mengalaminya biasanya ianya tidaklah teruk. Ramai orang yang menghidapi Jenis 2 tidak menyedarinya selama bertahun-tahun kerana tanda-tanda awalnya kurang ketara. Doktor boleh melakukan ujian yang mudah untuk menilai risiko kencing manis anda. Berdasarkan keputusan yang diperolehi anda boleh membuat perubahan kepada gaya hidup anda sebelum ianya terlambat. 

Kebanyakan orang takut untuk periksa sama ada mempunyai kencing manis atau tidak. Jadi mereka lebih suka jika membiarkan sehingga ditahp kronik.

Shaklee ada menawaran makanan tambahan bagi mereka yang menghadapai masalah ini. Berkesan kepada mereka insya Allah berkesan juga kepada anda.

Anda boleh dapatkan set ini yang menandungi Alfalfa, Zinc complex dan GLA complex. 

NAK SET NI??

atau juga boleh mencuba VIVIX